Een groeiende groep mensen schenkt een deel van hun nalatenschap aan een goed doel, maar vindt het lastig om hun wens te bespreken met familie en vrienden. De campagne Toegift.nl gaat hen daarbij helpen.


Mooi idee

Uit onderzoek blijkt dat twee op de drie Nederlanders overweegt een goed doel in zijn nalatenschap op te nemen. Mensen willen nalaten, omdat ze het werk van goede doelen ‘belangrijk vinden’ of het ‘een mooi idee vinden’ dat hun idealen voortleven als ze er zelf niet meer zijn. 


Beter bespreekbaar 

Tegelijkertijd vinden mensen het soms moeilijk om hun wensen kenbaar te maken aan familie en vrienden. Om het onderwerp beter bespreekbaar te maken is deze week de campagne Toegift.nl van start gegaan. De campagne moedigt via een televisiecommercial en de website mensen aan om te praten over hun nalatenschap met familie en vrienden. 


Campagnespotje toegift.nl


Erkende goede doelen 

Maar liefst 89 goede doelen hebben deze campagne samen gelanceerd en KNGF Geleidehonden is een van de deelnemende goede doelen. Alle deelnemers zijn erkende goede doelen. Dat betekent dat ze aan strenge kwaliteitseisen voldoen en zich laten controleren door de toezichthouder van goede doelen.

Kijk op toegift.nl of op onze eigen pagina op dit platform.

Onze website gebruikt cookies