KNGF helpt mensen met een beperking om hun wereld te vergroten en zelfstandigheid te behouden, met inzet van professioneel getrainde hulphonden. In het jaaroverzicht van 2022 laten we zien welke impact we met elkaar gemaakt hebben.

In 2022 voelden we de effecten van de pandemie nog steeds. In de eerste maanden van het jaar golden er nog coronamaatregelen en daarnaast is het werken met honden ook onvoorspelbaar.

Ons internationale fokprogramma lag een tijd stil, waardoor we minder nesten konden fokken. Als gevolg daarvan werden er minder moeder- en vaderhonden geselecteerd. Minder pups betekende ook minder honden in pleeggezinnen, minder honden op school én minder honden die afstudeerden. Omdat het twee jaar duurt voordat een pup uitgroeit tot een knappe hulphond, werken de gevolgen van de pandemie de komende jaren nog door in onze organisatie.

Betere tweede helft

Gelukkig maakten we in de tweede helft van 2022 een mooie start met herstel. We leverden 104 professioneel opgeleide honden af bij hun nieuwe baas. En dankzij een intensieve wervingscampagne kregen we veel nieuwe aanmeldingen voor puppypleeggezinnen. Zij zorgen dat onze toekomstige hulphonden goed voorbereid en opgevoed naar school kunnen.

De voorkant van het magazine en twee pagina's van de binnenkant

Bijzondere verhalen uit 2022

Naast de behaalde resultaten en nodige cijfers, delen we in het jaaroverzicht ook een aantal mooie, bijzondere en emotionele verhalen. Bijvoorbeeld van cliënt Willy, die vorig jaar plotseling zijn geleidehond Zabi moest laten inslapen. Voor de familie van Kessel kwam er juist een klein lichtpuntje in de duisternis, toen ze buddyhond Rocky in hun gezin mochten verwelkomen. Ook KNGF-medewerker Lara Weller komt aan het woord. Zij is sinds vorig jaar werkzaam als coördinator evenementen en deelt wat ze in een jaar organiseert.

Dankjewel!

Het bijzondere werk wat we bij KNGF doen, doen we niet alleen. Alleen dankzij de gulle giften en steun van onze donateurs, ambassadeurs, vrijwilligers, samenwerkingspartners en sponsors kunnen wij werelden openen voor onze cliënten. Daar zijn we enorm dankbaar voor!

Benieuwd naar ons jaar 2022?

Lees het Jaaroverzicht hier online!