Een blindengeleidehond neemt drempels weg. Letterlijk natuurlijk, door zijn blinde baas tijdig op stoepranden en obstakels te wijzen en een veilig alternatief te vinden. Maar vooral ook figuurlijk: deze hulphond maakt de stap naar buiten kleiner en daarmee het sociale leven van mensen met een visuele beperking groter. Het kost immers minder energie en moeite om op pad te gaan. De nieuwste commercial maakt dat op een mooie manier inzichtelijk.

Het is de derde animatiefilm uit de KNGF opent werelden- serie. De 25 seconden film, die na uitbrengen gelijk werd genomineerd voor een reclamepublieksprijs, gaat over isolatie, drempels overwinnen en je wereld vergroten. De geleidehond helpt zijn baas om volop in het leven te staan en obstakels vanwege de visuele beperking te verkleinen. We stappen in de wereld van Leah, die door haar visuele handicap de stap om naar buiten te gaan behoorlijk groot vindt. Maar veilig binnen blijven maakt haar wereld eenzaam en klein. Haar blindengeleidehond biedt steun en hulp: hij opent Leah’s wereld.
De film wordt wederom treffend ondersteund door speciaal gemaakte muziek van de bekende Nederlandse band HAEVN. Creatief bureau Selmore en animatiestudio Colorbleed stonden aan de basis van het creatief proces.


Genomineerd voor de Gouden Loeki 2021

Leuk nieuws: de tv-spot is vrijwel direct na het uitbrengen door een publiekspanel genomineerd voor een Gouden Loeki – dé publieksprijs voor beste reclame! Daar zijn we best een beetje trots op. Hoe meer mensen deze film zien, hoe meer begrip er komt voor de rol van hulphonden in de samenleving en waardering voor hun belangrijke taak in het leven van mensen met een beperking.

Op vrijdag 25 februari 2022 om 21.30 uur werd in een televisieshow op NPO1 de winnaar van de Gouden Loeki 2021 bekendgemaakt. Helaas grepen we met onze commercial 'De Wereld van Leah' naast de Gouden, Zilveren of Bronzen Loeki.

KNGF opent werelden. Kijk maar hoe:

Bekijk de video 'De wereld van Leah' op YouTube om het tekst alternatief te lezen.

Eerdere animaties

In januari ’21 was de eerste tv-commercial te zien: `De wereld van Rose’, een verhaal over hoe de dynamiek tussen partners kan veranderen wanneer er een beperking in het spel is. En wat de impact van een ADL-assistentiehond is in zo’n situatie. De tweede animatie: ‘De wereld van Roland’ neemt de kijker mee in een plots opkomende traumatische herbeleving bij een voormalig politieagent met een posttraumatische stressstoornis (PTSS) die samen met zijn PTSS-assistentiehond bij het schoolplein op zijn kinderen wacht.

Onze website gebruikt cookies